Наш девіз: "Хто не йде вперед - йде назад. Стану нерухомості не існує."

.

ДПТНЗ "Роменське ВПУ"
Наша адреса:
42000, Сумська обл.,
м.Ромни, вул.Коржівська, 44
Контактні телефони:
(05448) 5-19-56, 5-19-67, 5-12-71
Факс: (05448) 5-12-71
vpu14@ukr.net

Відповідальна особа з питань консультаційної допомоги:

Ірина Гулак, 096 744-93-21, 066 449-81-99

Відповідальна особа за сайт:

Юлія Іщенко, 068 062-62-94

Меню сайту

     Сьогодні учні групи КК-2 взяли участь у надзвичайно важливому та актуальному тренінгу: "Історії, що рятують життя: реальні кейси з мінної безпеки", який провела класний керівник Світлана Солоненко.
     Головною метою тренінгу було формування відповідального ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих, а також закріплення навичок, які можуть врятувати життя у критичний момент.
     Завдяки інтерактивному формату та використанню реальних історій, учні групи КК-2 не просто прослухали матеріал, а й усвідомили ціну безпеки та важливість цих знань у сьогоднішніх реаліях.
     Навчання було побудоване на основі реальних життєвих історій та кейсів, що дозволило максимально наочно та емоційно продемонструвати наслідки нехтування правилами мінної безпеки.
     Під час тренінгу здобувачі освіти розбирали реальні, життєві історії та випадки, пов'язані з вибухонебезпечними предметами. Такий підхід допомагає краще зрозуміти ризики та запам'ятати правила поводження в небезпечних ситуаціях.
     Основні моменти, які обговорили та закріпили:

  • Як виглядають найпоширеніші вибухонебезпечні предмети.
  • Що робити, якщо знайшов підозрілий предмет (правило "Не чіпай!").
  • Важливість інформування дорослих та служб порятунку (101, 102).
  • Як поводитися на забруднених територіях.

     

    

  

     Таким чином учні групи КК-2 отримали практичні знання, які безпосередньо сприяють збереженню їхнього життя та здоров'я, підвищуючи загальний рівень мінної обізнаності та готовності до можливих загроз.
     Цей тренінг є яскравим прикладом того, як освітній процес повинен реагувати на виклики часу, надаючи молоді інструменти для захисту власного життя.

Знання правил мінної безпеки допоможуть вам зберегти власне життя і вберегти близьких від біди. Уважно ознайомтеся з цими правилами, запам’ятайте й розкажіть про них друзям і рідним!

 КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

  1. Торкатися знайденого предмета, пересувати його або робити з ним будь-які інші дії, особливо намагатися розібрати або знешкодити його.
  2. Проводити будь-які роботи біля знайденого предмета, особливо ті, які можуть викликати навіть незначне коливання ґрунту.
  3. Палити, користуватися запальничками, а також іншими джерелами відкритого вогню і предметами, які можуть його утворювати.
  4. Користуватися радіоелектронними пристроями (мобільними телефонами, пультами дистанційного керування, сигналізацією автомобілів тощо).
  5. Заливати предмет рідинами, засипати ґрунтом, намагатися його накрити або здійснювати інші дії на нього: звукові, світлові, теплові, механічні та ін.
  6. Допускати скупчення людей безпосередньо поруч зі знайденим предметом.

 ЩО РОБИТИ У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИХ ПРЕДМЕТІВ?:

  1. Зупиніться, нічого не чіпайте. Зберігайте спокій, уникайте паніки. Запам’ятайте місце виявлення предмета.
  2. Попередьте про виявлений предмет осіб, які поруч.
  3. Якщо ви або люди навколо виконують якісь роботи – негайно припиніть їх.
  4. Відійдіть самі й відведіть людей поруч якнайдалі (не менше 100 м) від знайденого предмета. Водночас відходити необхідно тим самим маршрутом (бажано слід у слід), яким ви прийшли. Якщо відходить група людей, то рухатися необхідно колоною по одному й так само, слід у слід.
  5. Повідомте про виявлення підозрілого предмета в правоохоронні органи і спеціальні служби за телефонами 101 зі 102 (повідомлення необхідно робити без поспіху, чітко, із зазначенням точної адреси (орієнтирів) місця знаходження вибухонебезпечного предмета).
  6. По можливості до прибуття правоохоронних органів або спеціальних служб вжити заходів щодо недопущення до небезпечної зони сторонніх людей. Негайно повідомте про виявлення підозрілого предмета в правоохоронні органи або спеціальні служби.

Особливу увагу й пильність треба приділяти:

  • колишнім військовим позиціям й оборонним укріпленням;
  • контрольним дорожнім пунктам;
  • місцях переправ через водні перешкоди;
  • залишкам військової техніки;
  • вузьким місцям, де неможливо обійти або об’їхати перешкоду;
  • ґрунтовим дорогам і узбіччю доріг із твердим покриттям;
  • необробленим ділянкам землі;
  • будинкам і спорудам, покинутим місцевими жителями.

У громадському транспорті (особливо в потязі) звертайте увагу на залишені сумки, портфелі, згортки та інші залишені предмети.

У під’їзді будинку звертайте увагу на сторонніх людей і незнайомі предмети. Як правило, вибуховий пристрій у будівлі закладають у підвалах, на перших поверхах, біля сміттєпроводів, під сходами.

 

ЩО РОБИТИ ПРИ ВИЯВЛЕННЯ ПІДОЗРІЛОГО ПРЕДМЕТА НА ТЕРИТОРІЇ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ?:

  1. У жодному разі не торкайтеся предмета, не намагайтеся пересувати його або робити будь-які інші дії.
  2. Негайно повідомте про виявлення підозрілого предмета працівника служби охорони установи (майстра виробничого навчання, класного керівника). Повідомлення необхідно робити без поспіху, чітко, із зазначенням дати й часу виявлення, точних орієнтирів місця знаходження вибухонебезпечного предмета, а також інформації про особу, яка його виявила.
  3. Забороніть усім: курити, користуватися запальничками, іншими джерелами відкритого вогню і предметами, які можуть його утворювати; користуватися радіоелектронними пристроями (мобільними телефонами, пультами дистанційного керування, сигналізацією автомобілів тощо).
  4. Звільніть від людей небезпечну зону в радіусі не менше 100 м. 
  5. Забезпечте охорону підозрілого предмета й небезпечної зони силами співробітників охорони або працівників закладу.
  6. Розташуйте оточення за предметами, що забезпечують захист (кут будівлі, колона, товсте дерево), і ведіть спостереження.
  7. Забезпечте можливість безперешкодного під’їзду до небезпечної зони автомашин правоохоронних органів, швидкої допомоги, пожежників і спеціальних служб.
  8. Після прибуття представників правоохоронних органів вкажіть місце розташування підозрілого предмета, час і обставини його виявлення. Будьте готові описати зовнішній вигляд предмета, схожого на вибуховий пристрій.

 ЩО РОБИТИ БАТЬКАМ У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИХ ПРЕДМЕТІВ?

  • У жодному разі не торкайтеся предмета, не намагайтеся пересувати його або робити будь-які інші дії.
  • Не куріть поблизу предмета, не користуйтеся запальничками, іншими джерелами відкритого вогню, а також предметами, які можуть його створювати.
  • Відійдіть якомога далі від місця, де виявлено підозрілий предмет.
  • Негайно повідомте про знахідку представникам правоохоронних органів або спеціальних служб.
  • По можливості організуйте охорону на безпечній відстані (не менше 100 метрів).

 ЯКЩО ВАШ ДІМ АБО КВАРТИРА ВИЯВИЛИСЯ ПОБЛИЗУ ЕПІЦЕНТРУ ВИБУХУ.

  1. Обережно обійдіть усі приміщення, щоб перевірити, чи немає витоків води, газу, спалахів.
  2. У темряві в жодному разі не запалюйте сірники чи свічки – користуйтеся ліхтариком.
  3. Негайно вимкніть усі електроприлади, перекрийте газ, воду.
  4. З безпечного місця зателефонуйте рідним і близьким і коротко повідомте про своє місцезнаходження, самопочуття.
  5. Візьміть із собою документи, гроші, цінності та в разі необхідності ліки.
  6. Надайте допомогу в евакуації дітям, літнім та важкохворим людям.
  7. Перевірте сусідні квартири, будинки на наявність у них дітей, які на час оголошення евакуації залишилися без нагляду дорослих, повідомте про це представникам рятувальних служб.
  8. Обов’язково замкніть свою квартиру.
  9. Залишайте будинок спокійно, уникаючи паніки.

 ЯКЩО ВИ ОПИНИЛИСЯ ПОБЛИЗУ ВИБУХУ:

  • Не намагайтеся наблизитися до епіцентру, щоб подивитися чи допомогти рятувальникам. Найкраще, що ви можете зробити, – покинути небезпечне місце.
  • У разі отримання повідомлення про евакуацію з дому дійте за вказівкою представників правоохоронних органів.

 ПАМ’ЯТАЙТЕ!!!

Завжди зберігайте спокій, уникайте паніки! Це допоможе запобігти жертвам й дати можливість спецслужбам діяти ефективно!

Ніколи не заходьте в райони, позначені знаком мінної небезпеки «НЕБЕЗПЕЧНО, МІНИ», «СТОП. МІНИ», «ОБЕРЕЖНО МІНИ», «УВАГА, МІНИ»!, DANGER, MINES» .

У разі перебування в небезпечних районах усі знаки, що викликають сумнів, необхідно розглядати як попередження про небезпеку.

 

     У рамках реалізації Проєкту «Публічно-приватне партнерство для поліпшення професійної освіти в Україні» (EdUP ) викладач спецдисциплін ДПТНЗ «Роменське ВПУ» Роман Берко долучився до проведення тренінгу від компанії «Geberit», який відбувся у Києві на базі навчального центру компанії.
     Під час тренінгу педагогічні працівники ознайомилися з презентацією навчальних модулів: «Duofix 4.0» «Санвузли для людей з інвалідністю».
     Учасники тренінгу взяли участь практичній частині модуля «FlowFit», обмінялися досвідом впровадження сучасного обладнання та інсталяції.
     Експертами компанії Geberit проведено індивідуальні консультації. Geberit – європейський лідер ринку сантехнічних виробів, виробничі потужності якого охоплюють 30 заводів, один з яких розташований в Україні.

 

   

     Нещодавно відбулася надзвичайно зворушлива подія – зустріч учнів із випускником нашого закладу освіти, ветераном російсько-української війни. Метою зустрічі було не лише вшанування героїзму та мужності українських захисників, а й виховання у молоді почуття патріотизму, відповідальності та поваги до тих, хто став на захист Батьківщини.
     Ветеран, який колись сидів за цими ж партами, поділився своїм життєвим шляхом: від професійного навчання і до участі у бойових діях. Його розповідь торкнулася не лише труднощів військової служби, а й цінностей, які стали дороговказом у найважчі моменти – дружби, взаємовиручки, любові до рідної землі.
     Учні слухали з великою увагою, адже це була щира і правдива історія людини, котра не за підручниками, а власним прикладом довела, що таке відданість і мужність. Учні ставили багато запитань: про те, як війна змінила його погляд на життя, що допомагає не здаватися, які риси характеру варто виховувати в собі, аби бути сильним.
    Особливо цінними стали слова випускника про важливість освіти, професійного зростання та віри в себе. Він наголосив, що саме молодь сьогодні має продовжувати справу відбудови країни та творення майбутнього.
    Такі заходи формують у молодого покоління розуміння того, що справжній патріотизм починається з маленьких щоденних кроків – від поваги до своєї історії - до готовності відповідати за долю країни.

  

  

     Спецпроєкт ШоТам про професійну освіту - результат співпраці онлайн-видання, МОН та проєкту ЕdUP, де розповідаються надихаючі історії студентів та викладачів професійної освіти з різних регіонів України.
     Історії демонструють, як заклади професійної освіти змінюють підходи до навчання, готують фахівців, затребуваних на ринку праці та критично важливих для відбудови країни.
     Посилання на різні історії, статті на сайті, дописи в соцмережах, відеосюжети. Перегляньте посилання та підтримайте колег зі свого регіону.

Cтатті:

«Не став економістом, а обрав майстерню — тепер керує сучасним профтехом у Львові» (Міжрегіональне вище професійне училище автомобільного транспорту та будівництва) сайт Шо Там, Facеbooк, Х;
«Нам відбудовувати країну». Випускник профтexy став підприємцем i бере на роботу інших студентів (Вище художнє професійно-технічне yчилищe 5 м. Вінниці) сайт Шо Там, Facеbooк, Х.

Відео:

«Майбутня сантехнікиня: як 17-річна учениця руйнує гендерні стереотипи» (м. Львів) Facеbooк, Іnstagram, УouTube;
«Як 19-річний хлопець став затребуваним сантехніком-зварником» (м. Дніпро) Facеbooк, Іnstagram, УouTube;
«Як  17 років працює  зварником та готується відбудовувати Україну» (м. Запоріжжя) Facеbooк, Іnstagram, УouTube;
«Розумна милиця, що рятує життя: винахід 17- річного  українця» (м. Свалява) Facеbooк, Іnstagram, УouTube;
«Як електрик очолив рідний ліцей та змінив уявлення про профтехосвіту» (м. Чернігів) Facеbooк, Іnstagram, УouTube;
«Інтерактив замість лекцій: як викладач із Житомира змінює профтехосвіту» (м. Житомир) Facеbooк, Іnstagram, УouTube.

Гортайки

«Історія випускника профтеху,  який монтує вежі по всій  країні› («Прилуцький професійний ліцей» Чернігівсы‹ої обласної ради) Facеbooк, Іnstagram;
«Підприємець у 19. Історія випускника профтеху, який уже має власну справу» (Полтавське вище міжрегіональне професійне училище) Facеbooк, Іnstagram;
«Від студента до викладача профтеху» (Державниий навчальний заклад
«Краматорське вище професійне торгово-кулінарне училище») Facеbooк, Іnstagram;
«Роботи багато, а будівельників не вистачає» (Київський професійний коледж  цивільного будівництва) Facеbooк, Іnstagram.

МОН N°- 5/1968-25 від 17.09.2025

 

Сторінка 2 із 25

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

Офіційний сайт президента України     Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України     Сумська Обласна Державна Адміністрація     Сумський Державний Університет     Інститут професійно-технічної освіти НАПН України     Департамент освіти і науки Сумської ОДА    Національна академія педагогічних наук України     Державне підприємство     Навчально-методичний центр Професійно-технічної освіти у Сумській області

© 2007-2020 ДПТНЗ "Роменське ВПУ". Офіційний сайт

ДПТНЗ "Роменське ВПУ"
Наша адреса:
42000, Сумська обл.,
м.Ромни, вул.Коржівська, 44
Контактні телефони:
(05448) 5-19-56, 5-19-67, 5-12-71
Факс: (05448) 5-12-71
vpu14@ukr.net

Відповідальна особа з питань консультаційної допомоги:

Ірина Гулак, 096 744-93-21, 066 449-81-99

Відповідальна особа за сайт:

Юлія Іщенко, 068 062-62-94

Меню сайту